zondag 21 januari 2007

40. Ontwikkeling

Na het eerste verhaal waarin de oerversie van Max Miller de hoofdrol speelt (zie update 7: Wartaal) begon ik in 1994 aan een nieuw verhaal. Woonde hij in het eerste verhaal nog boven een antiqariaat (net als de boekverkoper waarop Max oorspronkelijk losjes is gebaseerd), nu kreeg hij een ruime bovenwoning toebedeeld. Achteraf wel een beetje erg ruim voor de single pizzabezorger…

In een eerste opzet voor pagina 1 van ‘Moordkunsten’ (wat uiteindelijk pagina 16 is geworden) liet ik hem dan ook maar in een woonboot wonen. Uiteindelijk kwam ik uit op de bovenetage zoals die te zien is op de reeds geposte pagina’s van ‘Moordkunsten’.

Het naamloze verhaal uit 1994/1995 heb ik nooit afgemaakt, maar leverde wel een aantal elementen op die ik voor ‘Moordkunsten’ opnieuw kon gebruiken. Zo gebruik ik voor pagina 11 t/m 15 van ‘Moordkunsten’ het Italiaanse restaurant en het pizzakoerier thema opnieuw, maar dan wel in de context van een totaal ander verhaal.

Op pagina 11 komt Max bij toeval terecht bij Antonio’s Ristorante, en dat is de werkelijke opmaat voor zijn hoofdrol in ‘Moordkunsten’…

Verwachting volgende update: zondag 28 januari 2007

Geen opmerkingen: