zondag 12 augustus 2007

62. Zomer

Het is zomer en voor mij nu volop vakantie; tijd om te tekenen dus! Maar deze week laat ik, in afwijking van de opzet van deze blog (waarbij ik de vorderingen van 'Moordkunsten' in volgorde van het verhaal wil laten zien), alvast een stukje zien van pagina 21 en dat heeft alles te maken met de zomer.

In de periode 2000-2005 heb ik voor de Milieudienst van de gemeente Groningen 22 bedrijfsstripjes gemaakt onder de titel 'Ad Emdé', met in de hoofdrol de algemeen directeur.

In die periode had ik ook al plannen voor een lang Max Miller verhaal. In een zomers stripje van Ad Emdé uit 2001 liet ik dan ook Max figureren (vakantie vierend en ijsje likkend samen met een meisje genaamd Luudwien, waarmee ik midden jaren '80 in navolging van een andere stripheldin een strip wilde gaan maken).

'Moordkunsten' speelt zich af in de zomer. Nou heeft Max tijdens dit avontuur (nog) geen tijd voor vakantie, maar in navolging van het Ad Emdé stripje heb ik Ad Emdé tijdens zijn zomervakantie laten figureren op pagina 21 van 'Moordkunsten'...

Verwachting volgende update: zondag 19 augustus 2007

Geen opmerkingen: