zondag 11 november 2007

75. Nieuw hoofdstuk

De pagina’s 16 t/m 24 van ‘Moordkunsten’ zijn de oudste pagina’s van het verhaal en waren al getekend voordat het script volledig af was. Nu ik pagina 1 t/m 15 heb getekend werk ik ten behoeve van de continuïteit van verhaal en tekeningen deze pagina’s bij.
Pagina 16 vond ik niet goed genoeg meer. De oude versie (zie de update van vorige week) is meer een volgende pagina in de reeks van pagina’s, terwijl het de markering van een nieuw hoofdstuk zou moeten zijn.
Ik heb dus, met de oude versie als basis, de pagina opnieuw getekend, waardoor ik met deze pagina echt een nieuw hoofdstuk kon beginnen: de pagina start nu met een echte grote plaat, waardoor de pagina meer ruimte krijgt en voelt als een nieuwe start. Wel kreeg deze grote plaat voor de continuïteit van het verhaal 4 inzetplaatjes (waaronder 1 nieuw plaatje), maar de grote plaat blijft toch volledig intact. Het hertekenen van de pagina gaf tegelijkertijd de mogelijkheid om hier en daar wat tekentechnische (perspectief-)fouten te herstellen, waardoor ik als tekenaar ook weer tevreden naar deze pagina kan kijken…

Verwachting volgende update: zondag 18 november 2007

Geen opmerkingen: