donderdag 23 juli 2009

176. Beeldsnipper (36)

In de Eppo van afgelopen week staat Max Miller, na een periode van noeste arbeid op mijn zolderkamer, dan eindelijk aangekondigd! In nummer 14 (twee nummers eerder dan oorspronkelijk gepland) worden de eerste 4 pagina's van het Max Miller verhaal 'Spelbederf' gepubliceerd. Deze Eppo heeft ook een Max Miller cover. In nummer 15 volgen dan de laatste 4 pagina's.
Bovenstaande tekening heb ik oorspronkelijk gemaakt voor het programmaboekje van de Stripbeurs Breda die eind februari werd gehouden (voor de liefhebber van exclusieve tekeningen door diverse striptekenaars is het boekje wellicht nog wel te krijgen via http://www.stripbeursbreda.nl/).
Maar omdat de publicatie nog een week (voor abonnees een week min één dag) op zich laat wachten hieronder nog maar weer een beeldsnipper.

2 opmerkingen:

Michiel P zei

Waarom houdt Max zijn duimen zo verkrampt naar binnen? Volgens mij klopt dat niet, want als ik mijn vingers spreid zijn mijn duimen gestrekt. Nou heb ik nog nooit op een surfplank gestaan, dus misschien is er iets dat me ontgaat.

Ik vind het leuk dat de strip zich in Groningen afspeelt. Ben erg benieuwd naar de nieuwe Eppo.

IJsbrand Oost zei

Zoals Bob de Moor ooit al in een interview heeft gezegd: als je handen kunt tekenen, komt de rest vanzelf. Dat 'vanzelf' neem ik met een grote korrel zout, want striptekenen komt niet vanzelf, maar handen zijn inderdaad moeilijk, en het is altijd lastig om de combinatie van een correcte houding en dynamiek in de stand van de handen te krijgen. En de ene keer lukt dat gewoon beter dan de andere keer ;-)