dinsdag 15 mei 2012

335. Stripbeurs in Zwolle


Komende zaterdag (19 mei) ben ik tussen 10.00 en 17.00 te vinden in de Grote kerk te Zwolle, want daar wordt dan de Oost Nederlandse Stripboekenbeurs gehouden.


Voor deze beurs neem ik natuurlijk het Max Miller stripalbum 'Moordkunsten' mee (en mocht je 'm al hebben en alsnog willen laten signeren: neem je eigen exemplaar gewoon mee!), een aantal Max Miller prenten en nieuwjaarskaarten en voor de eerste keer ook een selectie schetsen en A3 prints van digitaal gemonteerde schetsen die ik op de lichtbak gebruikt heb om de definitieve potloodtekening voor de strippagina's te kunnen maken. Dit alles is natuurlijk te koop en voor niet al teveel geld.


Maar: mocht je nog wat geld over hebben en een Max Miller tekening willen kopen, dan adviseer ik je toch vooral om mee te bieden op de stripveiling die ten bate van de Amalia Kinderafdeling van de Isala Klinieken te Zwolle wordt gehouden, 's middags om 13.30 uur. 
Voor deze veiling heb ik een strook ter beschikking gesteld die bestempeld kan worden als een voorstudie voor strook 2 en 3 voor pagina 20 van 'Moordkunsten'. Het betreft een volledig in potlood uitgewerkte strook die klaar lag om geïnkt te worden, maar die die ik voor het verhaal uiteindelijk net iets anders opgezet en dus nog een keer opnieuw getekend heb. De kavels voor de veiling zijn een half uur van te voren te bezichtigen, en alle opbrengsten gaan naar de Amalia kinderafdeling. Van harte aanbevolen dus!!


Graag tot ziens in Zwolle!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste IJsbrand,

Leuk om te lezen dat je materiaal gaat verkopen.
Ben je dit jaar ook te vinden in Kampen met tekeningen ?

gr. Richard

IJsbrand Oost zei

Hallo Richard,
In Kampen ben ik dit jaar ook weer van de partij. En dan neem ik, net als in Zwolle, ook schetsen en ander origineel tekenwerk mee.
Groet, IJsbrand

Otto zei

Ik hoor het hier voor het eerst, dat de beurs in Kampen door gaat. Ik dacht dat die zou stoppen maar ik lees op de site dat ie inderdaad weer plaats zal vinden. Toch wel de leukste buiten beurs die er is.

IJsbrand Oost zei

@Otto: ja, gelukkig hebben ze in Kampen een manier gevonden om de beurs toch door te laten gaan. Het is inderdaad één van de leukste en gezelligste stripbeurzen.