zaterdag 23 september 2006

26. Verzamelaars

Ik vind Bolle dus een interessant karakter en daarom mocht hij in het tijdschrift ‘Afslag Noord’ (zie de vorige update) een hoofdrol spelen. In een eerder stripje voor dit tijdschrift liet ik een andere, niet aan de realiteit ontleende veilinghouder opdraven. Deze veilinghouder is een vlak personage (en eigenlijk ook alleen maar aangever voor waar het werkelijk om draait in dit verhaaltje), dus niet interessant en ik heb hem na deze pagina dan ook nooit meer getekend.

Het idee ontstond door de veiling van het manuscript van ‘De Avonden’ van Gerard Reve. Op deze pagina laat ik een samenwerkingsverband van verzamelaars het manuscript kopen, om het vervolgens uit elkaar te knippen en per pagina onder elkaar te verdelen. Voor fanatieke verzamelaars natuurlijk een enorme gruwel. Maar het was dan ook mijn bedoeling om het enorme fanatisme en bijbehorende onbehouwen gedrag van sommige (!) verzamelaars eens lekker op de hak te nemen.

Verwachting volgende update: zaterdag 30 september 2006

Geen opmerkingen: