zondag 13 mei 2007

55. Net even anders

In de vorige update liet ik bovenstaande decorschets zien voor plaatje 10 van pagina 13. Deze schets is gebaseerd op een bestaand plaatje uit het nooit afgemaakte verhaal uit 1994. Bij nader inzien vind ik dat dit plaatje hier niet het beoogde effect heeft: de lezer wordt teveel op een afstand gehouden, terwijl de lezer juist hier nadrukkelijk Max van dichtbij moet blijven volgen.

Ik heb dus het perspectief verlaagd en de camera verplaatst, zodat het gezicht van Max straks duidelijk te zien zal zijn.
Een andere reden om dit plaatje aan te passen (zeg maar: te verkleinen) is overigens dat ik nog extra een plaatje wil invoegen. Dit heeft niets te maken met camerastandpunten, maar alles met het vertellen van het verhaal. Door het oorspronkelijke langgerekte plaatje zou de overgang naar de cliffhanger op het laatste plaatje van de pagina wel erg abrupt zijn. Met deze nieuwe versie van plaatje 10 sla ik dus twee vliegen in één klap: en een beter plaatje 10 en ruimte voor een extra plaatje van Max in de keuken van de villa, ter voorbereiding op de cliffhanger.

Verwachting volgende update: zondag 20 mei 2007

Geen opmerkingen: