woensdag 15 juni 2011

293. Volkswagen T1

In het nieuwste nummer van Eppo Stripblad staat Max Miller mij lekker te maken met de sleutels van een Volkwagen T(ransporter) 1. Zou zo'n busje niet zo duur in aanschaf zijn en continu om onderhoud vragen, dan zou ik er maar wat graag in eentje rond willen rijden.

Maar gelukkig kan ik er ook van genieten door ze te tekenen. Dat heb ik voor deze Eppo nog niet gedaan, maar ik heb zeer zeker plannen om Max in een volgend verhaal in deze bus te laten rijden.

Om zo'n bus goed te kunnen tekenen heb je natuurlijk (veel) documentatiemateriaal nodig. Als je het vriendelijk vraagt en uitlegt waarom je graag foto's van iemands oldtimer wilt maken, vinden eigenaren het vaak maar wat leuk om mee te werken! En dan maak ik daar dankbaar gebruik van door van alle details foto's te nemen.



2 opmerkingen:

Otto zei

Ik vind de foto in z´n geheel met Max erop mooier dan de uitgeknipte versie in de Eppo, het geeft Max nu meer gewicht, meer een beeing there.

IJsbrand Oost zei

Als ik een tekening (of in dit geval een combi van foto en tekening) voor Eppo maak, kijk ik naar het totaalbeeld. Dat totaalbeeld moet in evenwicht zijn. Dat kan ook niet anders, want ik weet bij het maken van de tekening vaak nog niet hoe de redactie e.e.a. gaat vormgeven (de redactie schetst op zo'n moment alleen nog maar een algemeen beeld van wat ze van plan is).
Het gebruik in het blad heeft vaak z'n eigen dynamiek, dus wordt er nog al eens iets aangepast; dat hoort er gewoon bij.
Bij andere, meer specifieke, opdrachten weet ik vaak wel hoe een illustratie gebruikt gaat worden en probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met het eindgebruik in druk.
In dit geval gaat overigens ook mijn voorkeur (als tekenaar) uit naar het totaalplaatje in de nabijheid van het TT circuit, al ben ik ook best tevreden met de publicatie in Eppo.