zaterdag 7 januari 2012

319. Nieuwe start

Natuurlijk zijn Frank Jonker en ik al ruim twee maanden bezig met het nieuwe Max Miller verhaal, maar tot nog toe was er weinig wat we konden (of wilden) laten zien omdat we vooral bezig waren met de plot en het verzamelen van (beeld-)documentatie. Daar komt nu verandering in: Frank is druk bezig met het schrijven van het scenario en ik werk inmiddels hard aan de tekeningen voor de eerste pagina's. En dat betekent dat ik hier ook al iets kan laten zien.

Het verhaal begint met bovenstaande auto die over de weg raast in een flinke onweersbui. En wat er dan gebeurt? Dat blijft vooralsnog een verrassing, evenals de titel voor het nieuwe verhaal die we nog even voor ons houden.
De komende maanden zal ik regelmatig snippertjes van het tekenwerk voor het nieuwe verhaal laten zien zonder de context van het verhaal om het leesplezier later, als het verhaal in Eppo staat, niet te vergallen.

Oké, één hint: in bovenstaand plaatje uit het verhaal 'Moordkunsten' zit enige informatie over het nieuwe verhaal verstopt! Meer zeg ik voorlopig niet...

5 opmerkingen:

hermanroozen zei

Die aanwijzing is duidelijk genoeg: In het nieuwe verhaal maak je uitsluitend gebruik van lege tekstballonnen. Tekst: Frank Jonker? ;-)

IJsbrand Oost zei

Eigenlijk zou ik helemaal geen tekstballonnen willen gebruiken, want die verstoren de tekeningen. Lege tekstballonnen zijn dus een compromis ;-)

Otto zei

Makkie, die man op de brug komt een kind bij Max afleveren, het blijkt Max´s kind te zijn. Max heeft ook een USB stick en moet nu op de vlucht voor boeven, het is nogal een vage toestand maar er wordt veel geschoten, o nee dat is De Vries.
Max gaat met die chick varen en dump d´r na gebruik van drugs (ging wat fout ofzo), dan komt er een misdaadjournalist, een zekere De Vries en die wil ´m oppakken maar Max vlucht naar.... nee dat lijkt te veel op een ander, nogal slecht, verhaal.
Best moeilijk, maar ik weet het ;-)

Anoniem zei

Prachtig een nieuw avontuur, maar ik hoop dat spoedig deel 1 van Max Miller in de winkel ligt en er ook nog een speciale editie het levenslicht ziet. We wachten geduldig af.

IJsbrand Oost zei

@Otto: Ja, één en één is twee, nietwaar. Maar handelen met voorkennis... :-)

@Anoniem: Het album komt eraan, in de eerste helft van dit jaar.