donderdag 19 juli 2012

343. Tijd....

Oeps! Is het al meer dan twee weken geleden dat ik hier voor het laatst iets nieuws plaatste? Ja dus, en daarmee wordt het hoognodig tijd om weer wat nieuwe plaatjes te laten zien!






Ja, ik weet het: meer van hetzelfde, nl. decors van de woning aan de Noorderdwarsstraat in Groningen. Maar dat komt omdat de scènes in het huis van Pjotr (uitgezonderd enkele uitstapjes, maar daarover een andere keer meer) zo'n 7 pagina's beslaan...



Omdat alleen decors toch wel wat saai wordt hierboven dan maar een paar decors met uitgebreide regie aanwijzingen voor de handeling van de acteurs, en zelfs een schematische weergave van de houding van Max en de thumbnail voor plaatje 4.


En ach, nu ik toch bezig ben dan toch ook maar een shotje van één van de belangrijkste bijfiguren. Als teaser...

Wordt vervolgd!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste IJsbrand,

Zijn er dingen waar je moeite mee hebt om te tekenen ? Of waar je een hekel aan hebt, of vermijd je die dingen dan juist in de strip ?
Of is het een uitdaging om ze juist wel te tekenen.

vr. gr. Richard

IJsbrand Oost zei

Hallo Richard,
Natuurlijk zijn er dingen waar ik moeite mee heb om te tekenen. Paarden bijvoorbeeld. Erg moeilijk om die dieren op een natuurlijke manier op papier te krijgen.
Dat is overigens geen reden om ze niet te tekenen. Meestal bedenk ik eerst wat een verhaal of tekening nodig heeft en als ik aan het tekenen ben verwens ik mijzelf pas om de eerder gemaakte keuzes ;-)
Deze manier van werken zorgt ervoor dat ik de uitdaging aanga en juist niet bepaalde zaken ga vermijden.
Trouwens: voor het komende Max Miller verhaal heeft Frank beschreven wat ik (minimaal) moet tekenen en laten daar nou ook plaatjes met paarden in voorkomen. Ik ontkom er dus niet aan om deze edele dieren te gaan tekenen... in galop nog wel!

Groet, IJsbrand

Anoniem zei

Oke, je gaat dus heel wat oefenen voor die scenes :)

Had Henk Kuijpers ook moeite met paarden ?
Kijk naar de paarden in het Meesterwerk...je ziet dat het niet echt zijn ding is....misschien heeft het met de Klare Lijn te maken ?

Een paard van bv. Hermann of Giraud lukt niet zo goed in klare lijn bv.

Succes met paarden :)

Gr. Richard