zondag 6 april 2014

429. De Orde van de Blauwe Steen: Albumcovers (1)

Als dan eindelijk alle strippagina's geschreven, getekend, gekleurd en (na de Eppo voorpublicatie) gecorrigeerd zijn komt nog een erg leuke klus, nl. het tekenen van de albumcover!


Bovenstaande opzet was de eerste gedachte die mij te binnen schoot. De opzet sluit mooi aan bij de coverillustratie voor het eerste album dat verscheen in 2012 en geeft goed de inhoud van het verhaal weer.


Toch heb ik voor een heel andere albumcover gekozen die veel meer de spanning en dreiging van het verhaal weergeeft. Hierboven alvast het decor dat ik voor deze albumcover heb getekend. 
In de uiteindelijke tekening zal minder dan 50% van deze decortekening terug te vinden zijn. Maar omdat het een ingewikkeld perspectief is dat beslist moet kloppen heb ik ook het deel dat buiten de kaders valt wel helemaal uitgetekend. 
En daarnaast is het eigenlijk ook gewoon erg leuk en ontspannend om zo'n decor helemaal uit te werken!


De eerste opzet bovenaan deze blogpost spookte toch weer door mij hoofd toen ik aan de slag ging met de Martinikerk-editie van het album voor ' De Orde van de Blauwe Steen' (ja, er komt een speciale editie met een afwijkende cover, die speciaal voor de Martinikerk in Groningen wordt gemaakt, maar daarover in een volgende blogpost meer).
Met de oorspronkelijke opzet in gedachten heb ik toen dit decor getekend voor de cover van deze speciale editie. Maar omdat het decor een hele andere structuur heeft dan de allereerste opzet van de albumcover zal de definitieve tekening op onderdelen toch echt anders zijn.

Binnenkort meer over de definitieve illustraties voor de albumcovers. Wordt vervolgd!


1 opmerking:

Otto zei

Het ziet er allemaal weer prachtig en veelbelovend uit.
Fijn dat je je nu op de details en de covers kan storten en het verhaal af is.
Ik kan niet wachten om naar Groningen te gaan.