donderdag 21 april 2011

285. Moordkunsten: Overval

Vandaag ligt Eppo nr. 8 in de winkel met alweer de derde aflevering van 'Moordkunsten'!

In de vorige update eindigde ik met een foto van een Mercedes oldtimer, en dat deed ik bewust als opmaat naar de komende pagina's. Max komt namelijk hardhandig in aanraking met (de eigenaar) van een antieke Mercedes (een 230S en niet de 300SEL zoals op de foto). Als kind had ik een model van zo'n (toen nog niet heel erg) antieke Mercedes en dus wilde ik ook deze auto in de strip verwerken.
De botsing is overigens alleen maar een middel om Max op deze kruising te laten stoppen, want de overval op de kunsthandel is belangrijker voor het verhaal (al zijn deze pagina's eigenlijk toch vooral bedoeld om e.e.a neer te zetten voor later). Het geruzie tussen Max en de eigenaar van de Mercedes is dan ook al snel vergeten als de overvallers opduiken.


Ook hier ondergingen bovenstaande oorspronkelijk getekende pagina versies voor publicatie in Eppo nog een grondige revisie (op dezelfde manier zoals vorige week beschreven) en werden de scènes uitgebreid van twee naar drie pagina's. En deze twee oorspronkelijke pagina's waren ook al een totale make-over van het korte verhaaltje dat begin jaren '90 in Wartaal stond! Dit verhaaltje is via deze link te lezen.



Niet alleen heb ik deze keer nieuwe plaatjes toegevoegd en kregen bestaande plaatjes meer ruimte, ook de volgorde waarin ik de shots monteerde is hier en daar aangepast. Dat heb ik vooral gedaan om niet teveel te switchen tussen de vier verhaal-lijnen op deze pagina's (Max, de overvallers, de politie en de kunstveiling), omdat het anders al snel te rommelig en onduidelijk zou worden. Kijk en vergelijk!

Geen opmerkingen: