zaterdag 7 mei 2011

287. Moordkunsten: kunstveiling

Al eerder heb ik op deze blog aandacht besteed aan de pagina's 10 en 11. Oorspronkelijk waren deze pagina's samengebald op pagina 8 van het verhaal (zoals hierboven te zien is, maar in de definitieve versie heeft deze scène dubbel zoveel ruimte gekregen, en dat was ook wel nodig ook! Nou hoef ik dat hier natuurlijk niet nog een keer te vertellen. Klik voor uitleg bij pagina 10 hier, en voor de uitleg bij pagina 11 hier.

Als aanvulling op de eerdere posts hierboven nog de nieuwe montage op basis van de oude pagina. Hier is goed te zien hoeveel meer ruimte de plaatjes hebben gekregen en hoe vol dus de oude eerste strook wel niet was.

De scène op pagina 10 is eigenlijk het hergebruik van de eerste van een serie één pagina strips die ik voor het tijdschrift 'Afslag Noord' maakte. Hoofdrolspeler in deze strip was de oerversie van Victor Reuter.
Heel bewust heb ik het basisidee voor dit stripje overgeheveld naar 'Moordkunsten'. Ik wilde Victor Reuter namelijk nadrukkelijk typeren als een derderangs TV verslaggever voor 'TV Lokaal' die alles over heeft voor snippertjes nieuws, ongeacht wie het slachtoffer wordt van zijn nieuwshonger. En als er onverhoopt even geen nieuws is maakt hij het zelf wel, want 'Nieuws moet je maken'! En dat is nou net wat hij doet op deze pagina, al wordt hij ook het slachtoffer van z´n eigen wilde actie. Maar als de grond te heet onder z'n voeten wordt probeert hij de gevolgen ervan gewoon te ontlopen. Een ras opportunist dus. Helaas voor hem lukt dat hier niet volledig en laat ik dat gegeven nou net, samen met z´n karakter, verderop in het verhaal goed kunnen gebruiken...

Geen opmerkingen: