zondag 19 oktober 2008

126. Toekomst

Ergens op pagina 29 krijgt Max visoenen over zijn (nabije) toekomst: eentje positief en eentje negatief.

Alhoewel ik voor het positieve toekomstbeeld in eerste instantie een beeld voor ogen had van Max in een luxe resort, werd ik al gauw verleid door een meer actierijk beeld van Max zeilend op een catamaran. Dat plaatje was dan ook snel getekend.

Meer moeite had ik met het negatieve visoen. Ik had het beeld van Max op een vliegveld, op de vlucht voor de autoriteiten...

Voor dit beeld tekende ik verschillende varianten. En allemaal gaven ze niet het wanhopige beeld van een man op de vlucht. Het beeld bleef te clean, niet jachtig genoeg.

Het gewenste beeld vond ik pas toen ik het vliegveld idee losliet. In een nachtelijk achterafsteegje verstopt Max zich, met angstzweet op z'n voorhoofd, voor de hem achtervolgende politieagenten...

...en met de eerste schets als basis was daarna ook deze tekening snel gemaakt.

Geen opmerkingen: