woensdag 17 maart 2010

225. Hoger en smaller!

In de oerversie van Moordkunsten (zie hier ) komt bovenstaande villa al voor (voor de Groningers onder u: het pand is gebaseerd op het dubbel woonhuis aan de Nassaulaan in Groningen). En toen ik deze plaat tekende was ik er ook tevreden over (voor zover ik ooit tevreden kan zijn over een tekening).

Toen ik echter eind 2008 een nieuwjaarskaart tekende met dezelfde villa als achtergrond (op de kaart staat dan ook vermeld dat het decor voorkomt in Moordkunsten) schetste ik de villa ongemerkt een stukje smaller en hoger. En pas toen zag ik dat de villa op de strippagina eigenlijk te laag getekend was.

Tijdens de hermontage kon ik dus in de herkansing ook het decor van de villa verbeteren. Dat deed ik niet door de villa nogmaals te tekenen, maar door de verhoudingen van een deel van de villa digitaal aan te passen (zeg maar iets hoger en smaller te maken).

Bij het bekijken van de digitaal aangepaste villa is nauwelijks te zien dat de verhoudingen oorspronkelijk anders waren. Slechts een kleine snijlijn herinnert aan de operatieve ingreep op deze plaat; netjes gedaan al zeg ik het zelf.

Na het aanpassen van de villa was het weer als vanouds weer stukjes bijtekenen, inkten, scannen en snel door naar de volgende pagina...

Geen opmerkingen: