dinsdag 21 mei 2013

377. Fascinatie

Vorig jaar werd Han Peekel 65 jaar en werden diverse stripmakers gevraagd om een felicitatie tekening te maken. Ook ik heb toen met veel plezier een tekening gemaakt.


Begin jaren '80 volgde ik het TV (en radio!) programma Wordt Vervolgd zeer fanatiek, want ik was ook toen al helemaal gefascineerd door het maken van strips en via Wordt Vervolgd kwamen al die professionele stripmakers ineens zomaar een stukje dichterbij!
Met name in de beginperiode van het programma werd veel aandacht besteed aan de Europese stripmakers en waren interviews een vast onderdeel van de uitzendingen. Geboeid keek en luisterde ik naar de verhalen van deze striptekenenaars, zag hoe hun werkkamers ingericht waren en hoe ze werkten. Dat vond ik in één woord fascinerend en steevast ging ik na afloop van het programma weer vol goede moed zelf aan de slag!
Door gevolg te geven aan het verzoek om een tekening voor Han te maken kon ik na al die tussenliggende jaren eindelijk een klein 'dank je wel' maken voor al die informatie die ik zonder het programma Wordt Vervolgd nooit had gehad.
Trouwens, die fascinatie voor strips maken is nooit meer weggegaan en is nu zelfs sterker dan ooit. Ik blijf dus lekker doorgaan op de ingeslagen weg en ben van plan om nog veel stripverhalen te maken... Wordt Vervolgd dus!

Geen opmerkingen: