dinsdag 16 februari 2016

496. Max Miller in 'Schaduwspel': de Eppo cover


Eindelijk is het zover: het nieuwe verhaal 'Schaduwspel' wordt vanaf deze week voorgepubliceerd in Eppo Stripblad. En daarom mocht ik uitpakken met een cover illustratie gebaseerd op het verhaal. 

Over het verhaal publiceren Frank en ik de komende periode tijdens de voorpublicatie nog vele blogposts, maar nu wil ik vooral de ontwikkeling van de covertekening laten zien.


Eigenlijk ging het maken van deze cover bijzonder snel. De redactie en ik waren het er gelijk over eens dat we Max op z'n snowboard op de cover wilden. Die ging ik dus schetsen...


... en om gelijk een indruk te geven van het kleurbeeld gaf ik de schets ook direct een kleurtje mee.


Dat was gelijk raak: deze cover moest het worden. Wel kon het beeld van de eerste opzet nog wel wat krachtiger en daarom schetste ik Max iets groter en dynamischer en liet ik hen wat meer naar de lezer toe snowboarden. En voor de sfeer haalde ik de naaldbomen op de achtergrond wat meer naar voren.


En ook die schets voorzag ik snel nog een keertje van kleur om zeker te weten dat het ontwerp z'n functie als Eppo cover goed zou kunnen vervullen.


Dat was het geval en dus kon ik de tekening in potlood en daarna in inkt zetten.


Het inkleuren was vervolgens een fluitje van een cent, wat dat had ik eigenlijk al twee keer eerder gedaan.

En met deze Eppo cover (en de eerste 3 pagina's) is het nieuwe verhaal officieel van start gegaan. Op naar de volgende 31 pagina's!

Geen opmerkingen: