zaterdag 1 december 2007

78. Drie stroken

Op de vierstroken versie van pagina 17 was een grote plaat ingeruimd voor Garage Piet. In een prachtig boek over de Snoek (de Citroën DS voor de niet ingewijden) kwam ik een foto tegen van een Garage die ik graag in de strip wilde gebruiken en daar nam ik de ruimte voor.
Maar eigenlijk paste een grote plaat hier niet zo goed (op pagina 16 had ik net een grote tekening opgenomen) en eigenlijk was het gebouw veel te hoog voor een garage.

Daarbij realiseerde ik mij op enig moment bij het herlezen van het Franka album ‘Gangsterfilm’ dat ik onbewust de naam van een garagehouder uit dit verhaal had overgenomen.

En omdat ik het verhaal wilde vertellen met een basisindeling van drie stroken per pagina had ik genoeg redenen om de pagina om te werken naar drie stroken en tegelijkertijd nog de nodige wijzigingen op detail niveau door te voeren. Sommige plaatjes werden hierdoor hoger, andere lager, Garage Piet werd Garage Emiel Jansen en veranderde van architectuur, en daar waar nodig werden decorstukken toegevoegd of aangepast.

En tenslotte hertekende ik, in navolging van pagina 16, Harry’s look en kleding, zodat de continuïteit weer gewaarborgd is.

Verwachting volgende update: zondag 9 december 2007

Geen opmerkingen: