maandag 7 juni 2010

239. Engeland

Eindelijk ben ik dan aangekomen op de pagina's die zich in zuid(west) Engeland afspelen (en dan met name langs de kust). Al heel lang heb ik mij erop verheugd om Max Miller in de havenstadjes, over smalle weggetjes, en langs stenen muurtjes en heggen te tekenen (en natuurlijk bij en in Engelse treinen, maar daarover een volgende keer meer).

Een paar bloglezers (en dan met name Otto) waren niet echt blij met het wegsnijden van diverse totaalplaatjes in de eerste 25 pagina's, omdat hier en daar toch wel mooie decors gesneuveld zijn. Deze mensen kan ik hier geruststellen: op deze pagina's wordt niet bezuinigd op een decortje meer of minder!

Zo speelt het begin van een achtervolgingsscène zich af in een typisch Engels havenstadje (een aantal gebouwen zijn gebaseerd op bestaande panden in Lynmouth aan het Bristol Channel), wat mij de kans gaf om een typische Engelse pub te tekenen (en dit is niet de enige, want er volgen er nog twee).

En los van de plaatjes met alleen decorelementen (zoals de kademuur op het eerste plaatje hierboven) kon ik ook aan de slag met de haven zelf, de boten en een prachtig hotel dicht bij het strand.

Maar dit is nog lang niet alles, want er komen nog meer pubs, landweggetjes, treinstations en als klap op de vuurpijl een prachtig landhuis direct op de rotsten van de kust van Cornwall. Van dit alles laat ik de komende weken snippertjes zien. Wordt vervolgd dus!

4 opmerkingen:

Otto zei

Hoi IJbrand, het ziet er geweldig uit! Ik kijk erg uit naar het hele verhaal.
Kan je ons ook wat laten zien van de inkleuring, ik ben erg benieuwd.
Was Haarlem geslaag? Helaas kon ik niet komen (te brak) maar hopelijk gaat Kampen wel lukken.

IJsbrand Oost zei

Hoi Otto,
Jammer dat je er niet bij kon zijn! Hopelijk ben je er wel bij in Kampen; zien we elkaar daar weer!
Volgens de planning van de Eppo redactie zal het verhaal zo rond nummer 20 starten, dus dan kun je 5 maanden lang Max Miller volgen in Eppo.
Binnenkort (zo gauw de eerste helft helemaal is ingekleurd) zal ik voorzichtig hier en daar wat ingekleurde plaatjes laten zien (maar niet teveel; het verhaal moet nog wel een verrassing blijven natuurlijk).

Otto zei

Het zou mooi zijn als Max in nummer 20 te vinden zal zijn. Precies nadat Bernard Prince in nummer 19 afsluit.
Ik neem aan dat er dan ook wel weer een mooie cover getekend zal moeten worden? Ik hoop op meer decore. Ik weet dat Eppo de cover graag rustig wil maar Henk Kuijpers had daar ook lak aan en zijn cover is in mijn ogen nog steeds de mooiste.
PS: Ik weet dat het nog vroeg is maar gaan we Max ook nog in de kerstbijlage zien (er vanuitgaande dat met die traditie niet gebroken wordt). Ik hoop dan toch echt op Max in de sneeuw (lekker om dat te tekenen in de zomer!)

IJsbrand Oost zei

Hoi Otto,
Ik verwacht dat Max iets later begint met z'n avontuur dan in nummer 20, maar je weet maar nooit!
En natuurlijk maak ik graag een cover, maar hoe die er dan uit gaat zien weet ik nog niet.
Max in de sneeuw? Graag met dit klamme warme weer! -kan ik even wat afkoelen ;-)
Groet, IJsbrand