dinsdag 13 juli 2010

244. Vakantie Blues

Elk jaar is het weet hetzelfde liedje: de vakantie blues. Niet dat ik er een hekel aan heb hoor (de vakantie dus), maar de energie is dan een beetje op en dus is het moeilijker om de motor draaiende te houden.
Daarom zet ik, ondanks dat het tekenen aan Moordkunsten gewoon gewoon doorgaat, de blog even op een lager pitje, zodat ik wat energie kan bijtanken voordat de eindsprint wordt inzet.
Verwacht dus hier de komende zes weken op een wat onregelmatiger basis kleine updates van Work in Progress en dan vooral in de vorm van plaatjes.

Als vakantieteaser hierboven het ingekleurde vijfde plaatje van pagina 14, geheel in stijl met Max die op vakantie gaat (nee, de tekst is niet speciaal verzonnen: dit is de definitieve tekst!)

Voor de volledigheid hieronder nog de verschillende ontwikkelstadia van dit plaatje:


De schets, nog in het oude formaat voor pagina 11...

...de potloodtekening voor deze versie...

...het plaatje opnieuw gemonteerd en aangevuld, nu op pagina 14...

...de half op de lichtbak geïnkte...

...en de volledig geïnkte versie.

Tenslotte het (dit keer zeer uitgebreide) kleurvoorbeeld voor mijn zus Jildou die de definitieve inkleuring voor Moordkunsten verzorgt.

Iedereen een fijne vakantie toegewenst en de komende weken onregelmatig tot ziens op deze blog!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag IJsbrand,

Geniet van de vakantie en doe maar een hoop energie op.

Dick

Otto zei

Wow, daar kan zo een lijstje om en aan de muur. Echt enorm mooi!
Ook leuk om je cameo weer terug te zien!
Waarom heb je geen letters en cijfers op de nummerborden staan, de vlakjes zien er zo wat kaal uit.
Een compliment aan Jildou voor de inkleuring en een fijne vakantie gewenst. Hopelijk tot in Kampen.

IJsbrand Oost zei

@Dick: Dank je wel; ik ga tussen alle werk door ook eens even lekker niets doen!

@Otto: Dank voor je complimenten; ook dat geeft energie! Wat betreft de nummerborden: ik wil het detaileren niet te ver doorvoeren (die neiging heb ik toch al behoorlijk), dus zeker als de auto's wat kleiner zijn hou ik de nummerborden bewust leeg.
En ik heb de beursorganisatie in Kampen toegezegd te komen, dus als jij er ook kunt zijn zien we elkaar daar weer!

Groet,
IJsbrand

pieter zei

Hoi IJsbrand, Ga maar lekker bijtanken in de vakantie want je hebt een hele prestatie geleverd met de ontwikkeling van Max Miller.
Genieten hoort bij het leven dus doe dat maar volop.

Groet Pieter.