zaterdag 29 januari 2011

272. Transport

Tussen het beantwoorden van alle vragen door deze week even alleen een plaatje. In november 2010 liet ik al een uitsnede zien, maar hieronder staat de defintieve tekening.

Een Max Miller liefhebber wilde voor de verjaardag van zijn zoon graag een uitnodigingskaart met daarop een jaren '50 DAF vrachtauto, gevuld met cadeautjes. Deze DAF wordt natuurlijk bestuurd door zoon Johan en is over de rotonde op weg naar zijn tweede verjaardag.

Op de achtergrond staat trouwens een tankstation dat eveneens uit de jaren '50 stamt en is ontworpen door de architect Willem Dudok. Het laatste nog bestaande exemplaar van dit tankstation is nu te zien in het Nationaal Automobiel Museum in Raamsdonksveer.

Van deze illustratie bestaat ook een versie met Max Miller aan het stuur. Maar hierop kom ik op enig moment nog wel een keer terug.

2 opmerkingen:

Otto zei

Erg mooi! Johan boft maar met zo´n vader die zo´n mooie verjaardagskaart laat tekenen!

IJsbrand Oost zei

Ik had vroeger ook wel gewild dat mijn vader dit soort tekeningen voor mij had laten maken door de door mij gewaardeerde striptekenaars. Mijn vader had en heeft echter helemaal niets met strips, dus moest ik wachten tot zo ongeveer mijn zestiende levensjaar voordat ik mijn eerste originele tekening kreeg. Die was wel met de hand ingekleurd, dat dan weer wel!