maandag 7 mei 2012

334. Groningen (2): Noorderdwarsstraat e.o.

Zoals ik al eerder heb geschreven speelt een deel van 'De Orde van de Blauwe Steen' zich af in de stad Groningen. Nou heb ik een flink aantal jaren in Groningen gewoond en daarom vind ik het ontzettend leuk om al tekenend die Groningse straten opnieuw te beleven.
Verderop in het verhaal komen meer voor de hand liggende locaties nog aan bod, maar vooralsnog bevinden we ons in de wijken ten noorden van het centrum. Tot mijn vreugde heeft Frank een aantal scènes in de Noorderdwarsstraat en omgeving gesitueerd, een buurt waar ik zelf ook heb gewoond, wat het allemaal nog een stukje leuker maakt.
En omdat deze buitenscènes een flink aantal plaatjes beslaan, heb ik mij dus helemaal uit kunnen leven! Mocht u trouwens denken dat ik overdrijf met het wederom tekenen van een aantal meer recente oldtimers, weet dan dat ze in deze wijk meer dan gemiddeld voorkomen!
Maar het moet natuurlijk niet al te lang duren, want ook mijn voormalige thuis begint op een gegeven moment te vervelen. Het is dus maar goed dat hierna een aantal scènes zich binnen afspelen, met een klein uitstapje naar Antwerpen. Maar daarover een volgende keer meer...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Antwerpen. We love it. Kijk er al naar uit.

IJsbrand Oost zei

Ah, Antwerpen: prachtige stad. Alleen, heb niet te hoge verwachtingen. Max komt niet verder dan de file op de ring rond de stad, helaas...