zondag 27 mei 2012

337. Antwerpen

In een vorige update noemde ik dat er in het verhaal 'De Orde van de Blauwe Steen' een uitstapje naar Antwerpen wordt gemaakt. Zowel hier op de blog als per mail ontving ik een aantal positieve reacties. Blijkbaar spreekt Antwerpen erg tot de verbeelding.




Toch ben ik bang dat ik menigeen zal moeten teleurstellen, want het enige dat Max van Antwerpen te zien zal krijgen is de snelweg langs de stad. Hij heeft ook echt niet de neiging om af te slaan naar het stadscentrum, want hij heeft maar één doel en dat is naar huis. En wel zo snel mogelijk!




Snel is in deze scène trouwens een bijzonder relatief begrip, want Max belandt nog voor Antwerpen al in een flinke file. Hij besluit dan ook maar een poosje bij een tankstation te wachten tot de file oplost. Dit tankstation bestaat echt en is daarmee het enige echte stukje Antwerpen dat de lezer te zien krijgt. Maar dat is vast niet het beeld dat een ieder in gedachten had...




Als dan veel later de file opgelost is en Max eindelijk in Groningen aankomt is het al ver na middernacht, en bevinden we ons in het huis aan Noorderdwarsstraat nr. 4. En tja, als decor een stuk minder spectaculair dan de binnenstad van Antwerpen. Gelukkig hebben Frank en ik nog wel een aantal prachtige locaties voor Max in petto. Maar daar zijn we nu nog niet helemaal aan toe.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien dat je straks voor Breda dan maar een mooi zeefdrukje moet maken met Antwerpen al decor.

IJsbrand Oost zei

Iets leuks met het stadscentrum van Antwerpen sluit ik op termijn beslist niet uit, maar voorlopig even niet. Het komende verhaal heeft teveel mooie (stads-)lokaties die ik kan en wik gebruiken voor extra tekenwerk rondom de strip.