zondag 14 april 2013

372. Heel veel lijntjes!

Het leest zo simpel als Frank in het scenario schrijft dat het regent... maar het zijn wel verdomd veel lijntjes!


Niet alleen de regenlijntjes zijn extra, als het regent heb je ook nog eens opspattend water, vage spiegelingen in het wegdek, spetters op de ruiten, kortom: nog meer lijntjes!


En al die extra lijntjes moeten ook nog eens geïnkt worden! Al die regen kost mij dan al gauw een uur extra inktwerk.


Alsof het nog niet genoeg was maakte ik in deze scène ook nog een fout: gedachteloos tekende ik de regen op bovenstaande plaatjes dezelfde kant op als het vorige plaatje... FOUT!


Omdat het camerastandpunt 180 graden gedraaid is valt de regen nu de andere kant op; gummen en de regen nog een keer opnieuw tekenen. Dus: ook nog eens onnodig veel extra lijntjes!

Baal ik hiervan? Welnee, ik vind het heerlijk om dit soort scènes te tekenen en zit fluitend achter mijn tekentafel! Er is geen leuker werk dan striptekenen!!

2 opmerkingen:

HF zei

Nou kan de wind in die hoek van de provincie uiterst onberekenbaar zijn, hoor!

IJsbrand Oost zei

Tja, jij kunt het weten als ervaringsdeskundige. Maar een gemiddelde lezer met richtinggevoel zal concluderen dat het niet klopt en dus heb ik toch maar al die streepjes de andere kant op gestreept...