zondag 23 augustus 2009

186. Tussendoortje

Het is niet alleen geweldig om je eigen strip zomaar gepubliceerd te zien in Eppo Stripblad, ook je werk elders terugzien geeft glans aan het anders zo eenzame kluizenaarsbestaan van een striptekenaar.

In Brabant Stripmagazine 169 wordt in de nieuwsrubriek ingekaderd, en dus extra zichtbaar, uitgebreid aandacht besteed aan de op handen zijnde publicatie van het Max Miller verhaal Spelbederf.
Toen mij medio april werd gevraagd om enige informatie en alvast een plaatje uit het verhaal aan te leveren was het nog de bedoeling dat het verhaal gepubliceerd zou worden in Eppo nummer 16 en 17. Kort van te voren werd in goed overleg met de Eppo redactie besloten om de publicatie met 2 nummers (4 weken!) te vervroegen. Dat zette natuurlijk wel behoorlijke druk op de ketel. Maar zoals inmiddels bewezen is kan ik ook met zeer strakke deadlines prima overweg...


In Stripschrift 402 wordt aandacht besteed aan het feit dat ook Eppo jaargang 2010 (en wellicht ook de in jaren daarna) zal verschijnen! Bij het artikel staat tot mijn vreugde mijn Eppo cover, en ook Max Miller wordt genoemd als één van de nieuwe strips die voor Eppo wordt gemaakt.

De VPRO gids voor komende week bevat een artikel over striptijdschriften, van Eisner via Pulpman naar Eppo Stripblad. En ook hier is mijn Eppo cover als voorbeeld illustratie bij het artikel gebruikt!

Geen opmerkingen: