vrijdag 16 september 2011

306. Moordkunsten: Het weer (2)

Vorige week vertelde ik al over het weer in 'Moordkunsten' en specifiek over het weer op het moment dat Max vanuit Cornwall terug gaat naar Nederland. Gedurende vrijwel de hele reis regent het. En die regen trekt gelijk op met het humeur van Max.

Oorspronkelijk zou de regen blijven aanhouden tijdens de stop bij het tankstation, en zo had ik het ook in potlood gezet.

Op het allerlaatste moment, toen ik al aan het inkten was, bedacht ik mij het het eigenlijk wel beter zou zijn om (juist op het moment dat Max het schilderij en het geld in de trailer ontdekt) het weer op te laten klaren. Dit om de kanteling in het verhaal weer te geven, nl. dat Max nu weet wat er echt aan de hand is en actie onderneemt om Bolle te stoppen. Dus trekken de wolken weg, vallen er nog een paar laatste laatste spatjes en kan het maanlicht doorbreken.

En die opklaring kon ik goed gebruiken voor de scènes in De Bazaar (de failliet verklaarde overdekte winkelhal), want met met het door de dakramen schijnende maanlicht kon ik mooi sfeer geven aan de tekeningen.

2 opmerkingen:

Otto zei

Ziet het blog er nu anders uit of ligt het aan mij?
Maakt niet uit, het tekenwerk is weer geweldig!
Volgend avontuur minimaal 1 plaat in de sneeuw?

IJsbrand Oost zei

Na ruim 5 jaar vond ik het tijd worden voor een nieuw jasje!
Sneeuw... is een idee... Wellicht...