dinsdag 6 september 2011

304. Moordkunsten: Het weer (1)

Het is al hele verhaal mooi zomerweer...



En alhoewel het voor het verhaal niet essentieel is, leek het mij in deze fase voor de sfeer goed om hier (tijdelijk) verandering in te brengen, temeer omdat Max niet echt blij is en een minder mooi weertype z'n stemming beter weerspiegelt. Ook had ik gewoon zin om even een ander weertype te tekenen (net zoals het eerder al een keer vroeg in de ochtend, in de loop van de avond of nacht is geweest, met bijbehorende kleur en sfeer).

Dus als Max zich opmaakt om terug te rijden naar Nederland kondigen donkere wolken zich al aan...

...en niet veel later vallen de eerste sputters.

Deze sputters gaan over in regen...

...om vervolgens uit te monden in een regelrechte plensbui.

Ik vind het leuk om op deze manier iets extra's in een strippagina te stoppen. En aangezien ik dit niet van te voren had gepland in het script, houdt zo'n extraatje mij beetje scherp tijdens de lange productietijd van een stripverhaal.
Maar ook tijdens de uitwerking van zo'n weerelement kan tijdens het tekenen door een plotselinge ingeving op het allerlaatste moment nog iets veranderen... Maar dat bewaar ik voor volgende week!

Geen opmerkingen: