woensdag 26 oktober 2011

311. Klassiekers deel 3: Ford Mustang

Wat is een serie moderne klassiekers zonder een paar robuuste Amerikanen? Niet compleet, dus daarom heb ik ook twee opeenvolgende versies van de Ford Mustang getekend.

De eerste is de convertible variant van de Mustang uit 1966, met een lekker groot logo op de voorkant (iets wat mijn dochter wel kan waarderen).

De tweede is de hardtop uit 1969. En is de 1966 variant al een mooie auto, deze is nog een stukje robuuster en is daarmee ook mijn favoriet van deze twee.

Omdat het tekenen van auto's zo lekker smaakt heb ik plannen voor nog meer van dit soort tekeningen. Maar daarvoor ontbreekt het mij op dit moment aan tijd, want: er worden veel nieuwe dingen voorbereid! Daarover binnenkort iets meer...

2 opmerkingen:

Otto zei

Vroeger had mijn pa een Ford Taunus en in Amerika reed ik mijn mijn Ford Taurus. De lijnen van de Mustang herken ik dus wel, lekkere bakken!

IJsbrand Oost zei

Zelf heb een eenvoudige Europese middenklasser voor de deur staan, maar als ik de kans krijg rijd ik graag een ritje in dit soort auto's. Helaas komt dat veel te weinig voor en dus teken ik ze maar. Ook leuk...