woensdag 4 november 2009

202. Overzicht

De hermontage van Moordkunsten heeft nog een voordeel. Ik hou van het tekenen van grote overzichtsplaten met veel decor. Nou moeten dit soort platen natuurlijk het verhaal niet overnemen, maar als ze passen binnen het vertellen van het verhaal zal ik het niet nalaten om zo'n tekening in te passen.

Op de oorspronkelijke versie van pagina 5 had ik al een overzichtsplaat getekend, maar door gebrek aan ruimte had dit plaatje slechts een halve strook toebedeeld gekregen. Deze overzichtsplaat heeft als doel de lezer een goed beeld van de plaats van handeling te geven (wat relevant is voor het vervolg van de handeling) en is dus niet zomaar een decortekening. In deze opzet voldeed het plaatjes weliswaar wel aan dit doel, maar boette toch wel wat aan duidelijkheid in door het kleine formaat.

Dat manco kan ik door de hermontage repareren en dus heb ik voor dit plaatje nu een hele strook ingeruimd, waarbij de strook ook nog eens hoger is dan normaal. En nu heeft dit plaatje dus wel de ruimte die het verdient.

Geen opmerkingen: