vrijdag 7 juli 2006

12. Van schets tot potloodtekening deel 2

Na het maken van de grafische pagina-opzet ben ik (uiteraard) begonnen met het schetsen van de plaatjes. De oorspronkelijke Wartaal tekeningen voldeden voor de eerste strook niet meer, dus die heb ik helemaal opnieuw getekend. De basis bleef wel overeind: de agenten krijgen een oproep en gaan er vandoor. Maar ik wil (en moet om plotredenen) de moordscene van pagina 5 nog een vervolg geven. Ik had daarvoor op pagina 5 geen ruimte meer, dus heb ik de laatste losse eindjes verdeeld over pagina 7 en 8.
Het laatste plaatje van deze strook is anders geworden dan in de grafische opzet, en wijkt daarmee ook af van de Wartaalversie. Het plaatje is gespiegeld en Max en de bestuurder van de Mercedes bewegen richting de deur, in plaats van dat ze al statisch naar binnen gluren. Overigens: de uiteindelijke potloodtekeningen wijken weer af van deze schetsen… (wordt vervolgd)

Verwachting volgende update: dinsdag 11 juli 2006

Geen opmerkingen: