dinsdag 18 juli 2006

15. Van schets tot potloodtekening deel 5

Het schetsen van de plaatjes doe ik vaak niet in volgorde van de pagina. Soms begin ik met een centraal plaatje op de pagina en bouw vervolgens de rest er om heen. Een andere keer begin ik gewoon met de eerste strook, om vervolgens een reeks plaatjes elders op de pagina te tekenen. De keuze hiervoor is vrij intuïtief en hangt vooral af van de samenhang tussen de plaatjes die ik wil realiseren. In dit geval ben ik begonnen met de eerste 2 plaatjes, maar was ik niet zeker van het 3e plaatje van de eerste strook. Daarom ben ik eerst maar verder gegaan met de eerste plaatjes van de 2e en 3e strook. Deze plaatjes dreigden qua perspectief en opbouw veel op elkaar te gaan lijken, dus heb ik daar eerst de nodige aandacht aan besteed. Daarna heb ik de rest van de 2e en 3e strook getekend. Het 3e plaatje van de eerste strook is dus het laatste plaatje wat uiteindelijk getekend is… (wordt vervolgd)

Verwachting volgende update: zaterdag 22 juli 2006

Geen opmerkingen: