dinsdag 11 juli 2006

13. Van schets tot potloodtekening deel 3

De schetsen die in deze serie posts te zien zijn gebruik ik als basis voor de potloodtekening. Maar meestal gaan er vaak nog veel meer probeersels aan vooraf.

Al schetsend probeer ik grafisch datgene op papier te krijgen wat ik in mijn hoofd heb, niet alleen tekentechnisch, maar ook verhaaltechnisch. De vertaling van het script naar de pagina is elke keer weer een zoektocht naar het juiste camera-standpunt en perspectief, close-up of juist totaalshot, de gewenste ‘loop’ van het verhaal over de pagina en het ‘acteren’ van de personages. Als ik daar eenmaal (tot op zekere hoogte) tevredenheid over ben, is het uitwerken van de pagina vooral een kwestie van lekker tekenen… (wordt vervolgd)

Verwachting volgende update: zaterdag 15 juli 2006

Geen opmerkingen: