vrijdag 28 juli 2006

18. Afslag Noord

Victor Reuter is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Ook hij komt, net als de oerversie van Max Miller, al eerder voor op strippagina's die ik jaren geleden heb gemaakt. Voor de eerste 6 nummers van het kunst- en boekentijdschrift 'Afslag Noord' heb ik stripjes getekend met Victor in de titelrol. Het idee van het onderstaande stripje gebruik ik, zoals al wel duidelijk zal zijn, in het verhaal 'Moordkunsten' opnieuw. Echter, in het lange verhaal hebben de gebeurtenissen een heel ander doel…
In de periode na 'Afslag Noord' heb ik nog met het idee gespeeld om gagstrips van 1 strook te maken met Victor in de hoofdrol. De vorm moest gestileerder worden dan de pagina’s in 'Afslag Noord'. Uiteindelijk realiseerde ik mij dat ik toch liever een lang verhaal wilde maken en is het eerste niet afgemaakte strookje in de la beland.

En hier nog een ontwerp in kleur van de Victor voor ‘Moordkunsten’. Uiteindelijk is deze versie het toch niet geworden en heb ik de 'look' van Victor nog een keer aangepast.


In verband met de zomerperiode in de maand augustus maximaal 1 update per week.
Verwachting volgende update: zaterdag 5 augustus

Geen opmerkingen: